Hasta Hakları Birimi
Hasta, hasta yakını ve sağlık çalışanlarını hasta hakları konusunda bilgilendirmek, bilinçlendirmek ve eğitmek, hasta hakları uygulamalarının yürütülebilmesi amacı ile Hasta Hakları Birimimiz oluşturulmuştur.
ŞİKÂYET VE SORUN ÇÖZME BAŞVURULARI:
Hasta hakları birimine iletilen başvurular, değerlendirildikten sonra varsa ilgilinin mağduriyeti giderilir ve başvuru sahibine gerekli açıklama yapılarak yerinde çözümlenmeye çalışılır. Yapılan işlem, HBBS 'ye kaydedilir.
İşlem sonucunda, şikayet süreci devam ederse; sağlık tesisi yöneticisi imzasıyla şikayet edilen personele 7 gün süre verilerek konu hakkında bilgi istenir.
Hasta hakları birimine ulaşan başvuru, aynı gün içerisinde cevabi yazı, elde edilen bilgi ve diğer belgeler HBBS ye aktarılarak sağlık tesisinin bağlı olduğu hasta hakları kurulu sekretaryasına gönderilir.
Hasta hakları birimine veya il koordinatörlüğüne tıbbi hata olarak ulaşan başvurular hakkında Hastane Yöneticiliğine bilgi verilir.
DİLEK- ÖNERİ BAŞVURULARI:
Dilek ve öneri başvuruları, sağlık tesisi yöneticisi imzasıyla klinik birimin sorumlularına gönderilir. Dilek ve öneriye ilişkin klinik/birim veya sağlık kuruluşunun cevabi bilgileri ve yapılan işlem hasta hakları birimleri tarafından hasta başvuru bildirim sistemine kaydedilir.
TEŞEKKÜR BAŞVURULARI:
Hasta ve yakınları memnuniyetlerini, internet ortamında veya hasta hakları birimine başvurarak bildirebilirler. Teşekkür bildirimleri hasta başvuru bildirim sistemine kaydedilir.
TÜM HASTA ve HASTA YAKINI BAŞVURULARI İÇİN;
Hasta Hakları Birimine şahsen,
0376 213 00 33 / 5013 nolu telefondan,
cankiri.adsm@saglik.gov.tr mail adresine mail ile,
www.cankiriadsm.saglik.gov.tr web sitesi üzerinden Dilek, Öneri bölümlerine yazarak ulaşabilirsiniz.